FANDOM


This transcript isn't tidy!
This page's transcript is incomplete for the following reason(s):
Cluttered
Remove this template once any and all issues are resolved.
Previous transcript: Next transcript:
Lady and the Tramp
Disney's Lady and the Tramp II - Scamp's Adventure - iTunes DVD Poster

To this small, little not too big, little, homey

Nice, little, quaint little, always kindly

Old New England town

Welcome

If you're new to the place and feeling uneasy

Fret not a bit in this always friendly

Old New England town

Welcome

Welcome

To our family picnic

july Fourth picnic

Independence

Day

Aunt Sarah! Will we see you at the picnic the day after tomorrow?

Of course! My precious kitties love the Fourth of july.

Whether next of kin or next-door neighbour

Happily we pool our labour to give our to win a new face

- A nifty new look! - A red, white and a blue look!

And when we're done you'll never know the place

At our family picnic

july Fourth picnic

Independence

Day

There's a buzzing in the air

Children running everywhere

As all of us prepare

For that once-a-year wonderful day

And our spirits are so high

Feels like Christmas in july

As we pray the hours fly

To that star-spangled wonderful, wonderful

Wonderful day

We can hardly wait to bathe and dress up

- We love picnics, we confess - Yup

With Darling and with jim Dear

We've made a home from which we'll never roam

Why would we when we're so contented here

In this fine, little not too

Big, little, cosy

Warm, little, swell, little

Always loving

Old New England home

In our small, little not too big, little, homey

Nice, little, quaint little, always friendly

Old New England town

Welcome

Welcome

Welcome

Welcome

Jim Dear: All right, time for a bath! The water's hot.

[Scamp's sisters are excited about hearing about getting a bath.]

Annette: Oh, excellent! I love getting a bath!

Collette: It makes my fur so silky smooth!

Danielle: Yeah! Heh-heh!

[they start arguing over who goes first]

Danielle: Wait a minute!

Scamp: [grossed out] Gah. I hate baths.

Tramp: Just the same, Scamp. When you live in a house, you need to be clean.

Scamp: Heh. Well, then, I'm glad I'm a wild dog!

[Tramp rolls his eyes]

Tramp: Scamp, you know you're not supposed to climb on the furniture. Now, get down from there before you break something.

Scamp: Hey, let's do some dog stuff, huh, Pop? You know, dig up bones, rip up flowers, chase cats.

Scamp, come on now. You're gonna make a mess.

- Got it! - Dad!

Jim Dear: Tramp, I hope you're not making a mess in there.

[Scamp snickers]

Tramp: All right, Whirlwind, time to settle down. Why don't you go play with Junior?

Scamp play !

Scamp!

Look what you did to my favourite hat.

If I've told you once, I've told you a thousand times, no!

Let's see if you can behave long enough for me to give you a bath.

Whoo-oo. Bad Scamp.

Scamp, stop squirming.

Bad Scamp. Bad, bad, bad Scamp.

Well, it's about time you settled down.

- There. All done. - Scamp!

Play ball!

Hey, come back here !

Scamp, catch the ball.

Come back here now !

No, no, no, no, no, no!

Yea! Yea!

Scamp! Scamp, whee!

- Whee! Play ball!

Jim Dear: Scamp! Oh, no! What a mess!

Junior: Uh-oh.

Jim Dear: This time, you've gone too far! You've left me no choice!

[Scamp nervously backs away and bumps into Tramp, who has an angry look on his face. Scamp gives a nervous laugh.]

Jim Dear: Some dogs just have to learn the hard way. [Scamp whimpers as he is about to be chained to the doghouse.] Maybe chaining you up will teach you a lesson. I'm sorry, Pal, but I just don't know what else to do.

[After Scamp has been chained up outside the girls watching him all muddy as well]

Danielle: [tsking] Serves him right.

Collette: Simply incorrigible.

Annette: He brought this on himself.

Collette: [sighs] Now we'll need another bath!

[they start arguing over who goes first. Scene changes to Scamp, sad to be chained to his doghouse. Tramp looks sad as well]

Lady: [softly] Tramp?

[Lady walks up to Tramp and sits next to him.]

Tramp: [sadly] Best thing Jim Dear could've done for our boy; chaining him up.

Lady: Oh, Tramp. He's never been chained up before. He's just a pup.

Tramp: He has to learn to live by the rules of the house. Firm discipline molds a pup into a dog.

Lady: [laughs once, softly] You turned out pretty good.

Tramp: Yeah, pidge, but I found you. And if it weren't for you I'd've wound up in the pound. I'm just trying to protect him. He'll understand someday.

[Lady and Tramp hear Scamp howling.]

Lady: Maybe he needs to understand today.

[Scamp continues to howl, while Tramp walks out carrying a bowl of dog food. Tramp drops the bowl which caused Scamp's howling to be stopped.]

Tramp: I thought you might be hungry. [Scamp sniffs the food in the bowl, then pushes it back in disgust.] I'm sorry, pal. You just gonna have to shape up, that's all.

Scamp: I always get blamed for everything.

Tramp: Sometimes, it's hard being part of a family. You have to obey certain rules.

Scamp: But I wanna run wild and free...like a real dog! [trips over chain with an "oof"]

Tramp: Son, the world out there is full of traps. Here, you-you have a family that loves you.

Scamp: [grunts] As long as I do as you say. [sighs heavily, then talks softly] Pop, I just don't feel like I belong here. Didn't you ever feel this way?

Tramp: I was just like you when I was your age. [scratches himself]

Scamp: You were never like me. [scratches himself exactly the way Tramp did] You've been a housedog all your life. How would you know?

Tramp: Oh, you'd be surprised. Scamp, I'm only trying to protect you.

Scamp: [sarcastically] By putting me on a chain?

Tramp: [sternly] Those are the rules, son.

Scamp: [angrily protesting] All I ever hear is rules, rules, rules! "Don't do this" and "don't do that"! What good are teeth and...and claws if you can never use them?! [howls]

Tramp: Stop that howling!

Scamp: I can't help it, Pop! Wild dogs howl at the moon!

Tramp: There will be no wild dogs in this family!

Scamp: Then maybe I don't wanna be in this family!

Tramp: Like it or not, you are a part of this family, and until you start acting like it, you can just get used to being out here every night! [Tramp leaves and goes inside angered, Lady watches Scamp jump on the roof of the dog house, she gives a hopeless sigh, and goes inside as well leaving Scamp alone to calm down]

Hey, Angel! Huh?

Why don't you come on out, okay?

I can't.

- The pup is in chains. - Come back, you mangy mutt!

Hold still so I can take you in all peaceable-like.

Hey ! Where'd you go?

Ah. What the--

Hey, drop that!

Defacing a county officer's-- Oh, come on now. That's no fair.

Come on now. Hand it over, girl.

Hey ! Oh, that--

Hey, drop that!

Hey, gotcha! it's off to the pound with you, big fella. Huh?

Boy, when I get outta here, l'm gonna do something fierce.

I'm gonna get you--

You little mutt! You're gonna see what mad is!

I'll get you yet, you hooligans!

Oh, come on!

Far from here is where I want to be

Somewhere out there loose and running

Nobody's leash to hold me Nobody's hugs to crush me

Nobody's soap and scratchy comb

To bathe and brush me

A world without fences

Where I can run free

And be with real dogs

Who'll bring the real dog out in me

No walls and no boundaries

Where I can be free

A world without walls and fences

That's exactly

Where I want to be

This pup just won't sleep his life away

On somes of a like his father

Too many bones to chewup Too many smells to sample

Too many fancy flower beds to rip and trample

No rules to control me

Stop what I want to be

A world without fences

That's the world I want for me

No rules, no responsibility

On my own, completely free

A world without fences

For me

So long, you house dogs!

You can't tell me what to do any more, ¡®cause I'm a wild dog.

Hey, you guys, wait for me!

Pretty good pickin's, huh?

Hmm, I can see you know your way around an alley.

It's that obvious?

Couldn't miss it if I tried.

This must be your diploma from the school of hard knocks.

Yeah. I, uh, just graduated.

Then you must know this move. Any street dog would.

Wow ! Slick move. I mean, that's kid stuff.

Yeah, right.

You've got your own style, don't you, tenderfoot?

Listen, you don't belong on the street.

You won't last five minutes out here. Huh?

Whoa!

Whoa, whoa, whoa, whoa, whoa, whoa, whoa!

Whoa! Whoa! Hey, you get out of the street!

Lady: [coming out to tell Scamp some good news not knowing he's gone] Scamp, I-- [shocked] Scamp?! Oh, no! [She starts hyperventilating] Tramp!

They're jumping on the sofa ...

and playing in the trash.

And, and breaking stuff!

If only there were hats to chew on.

Goodbye, chains! Hello, freedom!

Go, Buster!

That a way, Buster! Bust his butt off, Buster!

So, any of you other low life mongre ls...

think you're dog enough to take Buster on?

Don't be afraid!

Have no fear! Have no fear!

That's right, boys, junkyard dogs rule this town!

And Buster rules the junkyard dogs!

Buster: Angel, Angel. Talk to me. Who's the king of the Junkyard?

Angel: [sarcastically] Oh, you are, Buster. And it's quite a kingdom you've got here.

Buster: Ha, ha. That's my girl.

Angel: [to Buster too soon as he turns away, angered] I'm not your girl. [under her breath] I don't belong to anyone.

Hey, hey. Look here, you guys. I'd say we got a new recruit.

- The little house dog. - Hey, you got off the leash!

Yeah.

Hey, hey, hey, hey, hey ! Wa tch it!

Oh, be still, my heart. I'm gettin' a bad case of puppy love.

Whoa, whoa! Hey, hey, hey, hey. Hey, Ruby.

I'm the top dog around here.

And nobody joins the junkyard dogs unless I say so.

So, what's your name, sport?

Name's Scamp.

Well, howdy, Scamperoo.

So, you saw us having some fun and thought you'd join right in, huh?

- Yeah, sure. - Hey, I hate to break the news to ya, champ...

but not many house dogs get to run in this pack.

- I'm not a house dog. - Oh, you're not?

Then what's this badge of respectability hangin' around your neck?

- Hey, collar boy ! - How's life on the end of that chain?

No way ! l've had it with the house dog life.

Nothing there but rules, rules, rules.

I want to be wild and free like you guys.

I don't know, kid.

Your average house dog ain't got what it takes.

Yeah, tell him what it takes, Buster! Tell him what it takes!

In junkyard society

We're repelled by all propriety

Humility and modesty

Good manners and sobriety

We always gulp our meat

Our coats are never neat

Alas, we lack all poise

We're full of natural noise

No pets you stroke and pat

You might as well be a cat

In junkyard

Society

Society

We are the mutual unelite

An underclass from our head to feet

Our deeds are spiteful our mischief pure

We got a natural disorder

For which there's no cure

Down to the junkyard

Straight to the junkyard

Step to the junkyard

Society rag

That's where you're nobody's perfumed pet

Where you can wet where you want to wet

Where you put charity on the shelf

The only one that you'll look out for

Is you yourself

Down in the junkyard

Check out the junkyard

Doin' the junkyard

Society rag

No distemper shots from the vet

- Show your temper - Mean as you can get

Down at the yard where we live and let

Chaos and trouble Oh, we do it double

None of this play-it-safe house dog stuff

Our days are risky Our nights are ¡®¡®ruff

The peaceful life leaves us ill at ease

We're crude and loud in a crowd and very proud of our fleas

Oh, I love this guy !

Down at the

junkyard

Check out the junkyard

Step to the junkyard

Straight to the junkyard

Doin' the junkyard

- Sing it, boy ! - Society

Rag

What a blast! I'd never get away with this at home.

So you really think you got what it takes to be a junkyard dog, huh?

He's got what it takes, Buster. I saw all his moves back in that alley.

- Huh? - Yeah, yeah. Watch this slick move.

Talented as you are, it ain't that easy, sport.

Every day out here is like a test of survival.

- A test! Beautiful! - Yeah, yeah, yeah, yeah! Good!

Baby, I always get my best ideas when you're around.

- That's why you're my girl. - I'm not your girl.

Okay, Scampers, we'll give you a shot...

but you gotta pass a little test of courage in Reggie's alley.

- What? Reggie's alley? - But it's never been done before.

Come here. Don't listen to them. I got faith in you, kid.

It's just a little test to prove you could stand on your own four paws.

Easy. I'm not afraid of anything.

That's what I like about you, kid. You got spunk.

- Did you call the pound? - Yes, dear. They haven't seen him.

Lady: [To Tramp, worried about Scamp] Oh, Tramp, Scamp's never been out all night so much could happen.

Tramp: Hey, hey, easy Pidge. We'll find him before he gets him self in real trouble.

Trusty: [coming in through the fence] Oh miss Lady ma'am?

Jock: [Also coming in through the fence, but gets stuck] We came as soon as we heard. Oh! Och! Och! [struggles, and finally gets through the fence.]

Annette, Collette, and Danielle: Uncle Jock! Uncle Trusty!

Annette and Collette: Scamp ran away!

Danielle: What they said!

Trusty: Don't worry, little ladies, got my grandpappy Ol' Reliable's keen sense of smell. [Sniffs] Say, Have I ever told you girls about the time I saved your father from certain death?

Annette and Collette: No.

Danielle: [foolishly] Yep!

[Annette and Collette look at her angrily, Danielle looks at them with a puzzled expression]

Jock: Ach! here he goes again. I told you there'll be no living with him.

Danielle: [chuckles] That Scamp is going to get into so much trouble when he gets home! [giggles]

Collette: Hmph! I don't even want him back!

Annette: Yeah, who cares? He should know better than to run off.

Danielle: [Chuckles again] I bet he gets a slipper right across his great, big, fat....[looks up at Lady who has an stern look. Danielle nervously laughs, pretending to care about Scamp] We really do miss him, Mom. [nervously smiles]

Tramp: We'll be back with your brother in no time. Your old man's got the speed and cunning dog half his age. [clumsily jumps on the dog house, Annette, Collette, and Danielle are chuckling, and Lady and Trusty are also smiling]

Tramp: [Kidding around] Just using a few forgottin' muscles, that's all.

Jim Dear: [Fixing to go search for Scamp] Lady, Tramp, let's go!

Tramp: [seriously] Come on! No telling what mischief that pup's getting into.

All right, Scampster.

Fetch the can out of the alley.

See ya!

- It's a spook! A spook! - It's Reggie! Scatter!

Where, oh, where has my little dog--

We ll, I'll be. You're not gettin' away this time.

I got you now, you little hoodlum.

Hey ! Hey, now, get off of there ! Whoa! What are you, mad?

You crazy-- Aah!

That'll get ya hard time in the pound, fella--

attacking a deputy animal control officer's vehicle.

And a fine modern machine like this one at that.

Two horsepower, three miles to the gallon, boy.

Hey.

You saved my life. Nobody else here would have dared to do that.

- Wow ! Did you see that? - Is it possible?

Scamp is a canine hurricane.

You did eve ryone a big favour, ¡®kay?

Oui. You are practically the hero.

-Shouldn't we go after him or something? -Hey, hey, hey, hey.

You got it all wrong, kid. In the junkyard , it's every dog for himself.

I can see we're gonna have to put you to another test.

Any-Anything you say, Buster.

- Will somebody open this thing? - Okay, okay, okay.

- Is that open enough? - Magnifique, Mooch.

- That's using your head. - Thanks again, huh?

You, uh, comin', tenderfoot?

I hit the thingy.

This is great. This is living.

I never get to do this at home. Whoo-hoo!

After I pass my next test, l'm gonna be...

the best junkyard dog there ever was!

I don't think so, doll. You may be good...

but you'll never be as good as the master.

- Ah, here we go. - Ruby's right, carnsarnit.

In my day, there was only one stray by which all dogs was measured.

- The Tramp. - Huh? What?

He taught Buster everything there is to know about being on the streets, ¡®kay?

Buster's trouble was Tramp's trouble.

And Tramp's trouble was Buster's trouble, ¡®kay?

That dog was a prize, the one that got away.

- Got away from me, at least. - Got away with everything!

I heard he once stole an entire meat wagon, ¡®kay?

Yeah, and then the dog catcher chased him all the way to the river.

No, sir. It was dog catchers.

- Uh, how many? - At least a dozen.

- Hey ! - Two dozen.

Now that I think about it, the police and the army cavalry...

were after the boy as well.

He was trapped.

But if the Tramp was gonna go...

he was gonna go in style.

So what happened?

We never saw him again after that.

They say when the wind blows...

you can still hear the Tramp howl.

- Wow ! - All right, all right.

That is not what happened.

He met this girl, see? Queen of a kennel club set.

Even her prissy little name...

still leaves a bad taste in my mouth.

Lady.

But he met his true love.

He betrayed me! You can't have a family and still be a junkyard dog.

So I gave Tramp a choice. It's either me or her.

And he picked life on the end of a chain.

Hooked up with a real powder puff.

Sleepin' on carpets. Free room and board !

Livin' the cushy pillow life !

And that's when I learned the first rule about being a junkyard dog:

Buster's trouble is Buster's trouble.

Hey ! Hey, hey, hey !

The Tramp used to scratch like that.

- You ain't re lated, are ya? - Who, me? No way !

Good. 'Cause if you were, you'd be kibble.

Right, Buster.

Scamp: No way, Dad. That can't be true. You gave it all up? I mean, what could be better than this?

- You okay, tenderfoot? - Who, me? Yeah. Yeah, sure.

What are you doing out here? Don't you have a nice family back home?

Wh-Wh-What difference does it make? All families are alike.

They make you take baths and sleep in a bed...

and, and you have to eat everything in your bowl.

And when it rains, you have to come indoors.

Ah. Let's just say you're lucky you've never had to live with a family.

- Wrong again, tenderfoot. - You mean, you had a family?

Actually, I've had five families.

- I always thought one was too many. - I could never get one to stick.

Someone would take me in, and just when l'd start to think. ..

- Wow, this is my family...

they'd move or have a new baby...

or have an allergy.

Same old story, I'm out on the street.

Wait a minute. You really want a family, don't you?

- But you've got Buster. - Buster! You can't tell him. You can't.

- He'll kick me out. - Don't worry. Your secret's safe with me.

- I promise. - Thanks.

Scamp: [hesitantly] So, I guess you're Buster's girl, huh?

Angel: [clearly getting tired of this misconception] I am not Buster's girl! I don't belong to anyone.

The junkyard dogs aren't much of a family, but what choice do I have?

What more do you need? As a junkyard dog...

- you can stay up late or dig or-- - Run.

- Yeah. Or, or play or dig or-- - Run.

- Right. Or chase squirrels-- - No! I mean, run!

Whoo! Come on!

Angel!

Angel! Angel, help! Now would be a good time! Hurry!

Scamp? Scamp!

Scamp! Where are you?

Scamp? Scamp!

Excuse me. I'm looking for--

I-- I think l'm on to somethin'.

Aye? Are you sure?

I have most assuredly got him! This way.

Come on, Pidge.

- Oh, look! - Scamp!

Oh, please.

Scamp!

Thank goodness.

A wig! Och, you smelled a wig, man!

- You're hopeless. - Oh.

I'm sorry, Miss Lady.

Come on. We've gotta keep searching.

Och!

I shouldn't have been so hard on him.

- Hey. - Oh. Scamp?

- Eh. - You're all right. I was so worried--

- So worried? - Yeah, right.

Get over yourself, house pet.

There's gotta be a better way to take a bath, huh?

Trust me, there is no good way to take a bath.

Wow ! That is so weird . How'd you do that?

- Talent. - Let me try.

Oh, that was smooth.

- You really are a house dog. - Oh, yeah?

- You're weird . - Uh, no, you're the weird one.

- Oh, yeah? - Scamp.

I never had this feeling before

She gives me shakes and shivers I can't ignore

And I see that there's more now

Than just running free

I never felt my heart beat so fast

I'm thinking of him first and of my self last

And how happy

I want him to be

It's amazing someone in my life

just might be loving me

I didn't know that I could feel this way

It's so crazy Something in my life

Is better than a dream

I didn't know that I could feel this way

She makes me warm and happy inside

He smiles, and I get dizzy and starry-eyed

All these feelings I have

Have me asking

Can this be love

Can this be love

- It's crazy - I can hardly speak

- Whenever she - Whenever he

Says hi

Ididn't know that I could feel

I never dreamed that I could feel

I didn't know that I could feel

This

Way

Whoa, nice neighborhood. Snob Hill.

Hey, Jim Dear never leaves this gate open.

- Come on, Tramp. - Oh, no! We gotta get outta here.

Why? What's wrong?

Come on, boy. We've done all we can for one day.

[Tramp got a scent of smell of Scamp, who bumped into a pigeon which flew out of a bush]

Lady: Oh, we'll find him. You were the best street dog there ever was. And I still have faith in the old Tramp.

Tramp: Old Tramp? Hmph. If only the old Tramp was still here.

If only the old Tramp was still here.

Come on, Tramp! We'll find Scamp tomorrow.

- The Tramp is your father? - I, um-- Wait. No, wait!

Angel, wait!

- Did you find him? - May be tomorrow.

Scamp. Bad Scamp.

- Gosh, I didn't think they'd miss me that much. - You didn't think they'd miss you?

I can't believe you'd run away from a home like this.

- Well, you don't know what it was like. - No, I don't.

Whoo, must have been horrible having someone care about you that much.

I need to be wild and free. I'll never find that here.

I'd give anything to have what you have.

And l'd give anything to have what you have.

Come on, Scamp. We could run off together.

We don't need them.

Angel, don't you understand?

Only one more test, and I'll finally be a junkyard dog.

- That's where I belong. - No, you don't belong there.

You're better than that, Scamp, and that's what I like about you.

Come on, tenderfoot. Let's go.

- Wow ! - Wow !

Look!

I really think we should keep searching.

Oh, nonsense!it's the Fourth of july. Time to have some fun.

You can continue your search after our picnic.

Aunt Sarah, we're not really in the mood to celebrate.

Oh, come now. Scamp will be all right. You'll find him.

But, first, let's eat.

I won't have my Fourth of july ruined by that little Scamp.

There, there, boy.

I knew it.

Beautiful. Scampo! Front and centre.

Take a look out there. See that family?

You-- You mean that family over there?

No, this family right here.

Now, as your final test, I want you to infiltrate their picnic...

and liberate their chicken...

right out from under the nose of that meek, little house dog.

You don't have to prove anything, Scamp. just walk away.

- Since when do you care so much? - I thought you were better than this.

Pipe down, Angel cakes!

Come on, kid. You wanna be wild...

and free, don't you?

All it's gonna cost you is one juicy chicken.

Yeah, I should've known. Once a house dog, always a house dog.

I'm no house dog!

Scamp back!

Oh, my goodness! Oh!

- Scamp! - Monster!

- Scamp back! Scamp back! - Oh, my poor--

- Scamp wanna play ! - Scamp?

- Come back! - Where him go? - It's chow time, boys!

Aha! You--

You little mutt! I won't forget you!

I'll lock you in the pound! I swear it!

[Scamp is in a dead end alley alone with a chicken he took from his family's 4th of July picnic]

Scamp: [sighs in relief and thinking he has evaded Tramp] Slick move. Lost him.

Tramp: [out of nowhere] Don't bet on it.

[Scamp turns around and sees Tramp he shows a scared look and notices a picket fence with a door behind him he runs and tries to open it but it's locked, now he's got nowhere to go and Tramp is walking closer toward him]

Tramp: [in a calm voice] Whoa! Whoa! Whoa, hey, slow down there, Whirlwind.

Scamp: [cornered by Tramp and scared] I'm not going home! You can't make me!

Tramp: I know. I know. Easy. I just wanna talk, so um, how ya' doin' out here?

Scamp: [Now calm and happy] It's great, Dad. The Junkyard Dogs have taught me all the tricks. I go wherever I want, do whatever I please. No chains, no fences--

Tramp: [Interrupting] No regard for someone else's lunch? [makes Scamp look at the chicken]

Scamp: That's how it is out here on the streets. But then, you know all about that, don't you? You make the rules, Dad, but you didn't have to follow them when you were my age. Is that why you didn't tell me you were a street dog?

I didn't want that life for you because I found something better.

- I found love. - Oh, aw, ain't that beautiful?

I think l'm gettin' all misty-eyed here.

- I see you haven't changed a bit. - So here we are again.

just like old times...

before you turned your back on everything...

that makes a dog a dog.

- He says you walked out on him. - After I met your mother. ..

I-l guess Buster just got jealous.

- You ditched me! - I feel in love !

You made your choice! Now it's his turn to choose.

- Come on, kid. - You don't know what he's really like, son.

- You're coming home. - You hear that, kid? Daddy's telling you what to do again.

- You don't belong here. - And he's leading you back to a life on the chain.

- I'm offerin' you freedom. - Scamp.

- Scamp. - Scamp. - Scamp!

Buster: Make your choice kid.

Tramp: [furiously] He doesn't have a choice, I know what's best for him! [Tramp tries to block Scamp, but Scamp jumps out of his way and runs towards Buster]

Scamp: No! You know what's best for you! [Tramp is shocked with what his son just said] Well, I'm not you, Dad! I'm a junkyard dog!

Buster: [laughs like a bully] That's my boy!

[Tramp then shows a defeated look, and Angel sighs cause she's had enough of Scamp's selfish attitude]

Tramp: [saddened] I guess there are some things you...have to learn on your own....when you've had enough...our door is always open. [Starts to walk away]

Buster: [laughs heroically] House dog to the end. What'd I tell ya, kid? You can't teach an old dog new tricks. [Scamp happily pants because he thinks he's getting what he wants]

[Tramp looks back at Scamp angered, then turns toward the locked fence, picks the lock with his nose, and walks away, everybody, even Scamp, gasps shockingly. Buster blows his nose in riddance, then looks back at Scamp who is still staring at the opened fence toward Tramp who is now gone.]

Buster: Hey, Scamp-skii, this for all you've done kid. [runs toward Scamp and yanks his collar off, Scamp drops to the ground and sees his collar on the ground] Ya did it, kid. You're at the top of the peek now, a junkyard dog!

Scamp: [excited, as if to say, "I don't believe this!"] I'm...I'm a junkyard dog.

Francois: You made it to the pack!

Ruby: You're a doll, doll face!

[Scamp runs back to the junkyard, celebrating his new life as a stray]

Scamp: I'M A JUNKYARD DOG! [he slides into a drawer and stops in front of Angel, who is mad at him for what he just did to Tramp and his own family.]

Angel: [angrily] How could you do that?

Scamp: C'mon, Angel.

Angel: He's your father, go after him. You're not like the rest of us. You're good and decent. Kind. The streets will beat that out of you if you stay!

Scamp: But I made it! This is everything that I've ever dreamed of.

Angel: Dreamed of what?! This?! [kicks a can full of garbage down, causing Scamp and the junkyard dogs to gasp in horror.] You have a home and a family that loves you! You're not like the rest of us, Scamp.

Buster: Oh, yeah, yeah, that's right. Let's see, uh, uh, he's good and decent and kind. Is that it, Scampy? [sniffles and sobs] You wanna be a widdle house doggie?

Scamp: [offended] No!

Buster: [angrily] 'Cause you know how I feel about house dogs!

Scamp: [protesting] Hey, cut it out! She's the one who wants to be a house dog, not me! [All gasp] Oh, no. I didn't mean that!

Buster: Is that true, Angel baby?

Angel: I don't think a family's so bad.

Buster: You hear that, boys? She wants to be a little house pet!

Francois: Oh, she wants to be a little house pet!

Mooch: Gonna wear ribbons.

Buster: You ain't no junkyard dog?

Angel: That's right, Buster, I'm not, Not anymore. Oh, and uh, I'm not your girl.

[The junkyard dogs gasped in horror.]

Francois: There's going to be trouble!

Angel: Maybe you do belong here. [flees]

Francois: Oh, come on! Where is your sense of humor?

Mooch: Come on, Angel!

Buster: Ahh, who needs her? Let her go find some sniveling little family. That's where she belongs.

Angel.

Angel?

Angel! Angel?

I didn't mean it, Angel. I don't know what I was thinking.

Really.

Angel, where are you?

just as I suspected, out looking for Angel.

Beautiful. Time to settle an old score.

Hold it right there, ya scoundrel.

What the--

Well, l'll be. You're not gettin' away this time.

Great. I got everything I ever wanted, and it stinks.

Come here, you little hooligan!

Huh? Buster!

Gotcha. Well, lookee here.

No collar. It's a one-way trip to the pound for you.

Oh, man, slick move-- me without a collar.

How could I be so stupid?

Dad was right. Buster's nothing but trouble.

I wish I was home.

Always there

To warm you in the winter

Always there

With shelter from the rain

Always there to catch you

When you're falling

Always there

To stand you up again

Family

By your side

In seconds if you ask it

Arms out wide

To welcome you to stay

Near enough

To listen to your heart's song

Always there to help you

On your way

Family

Family

Family

What is a family

Caring and de voted hearts

With endless love to share

Love that will follow you

Everywhere

Always there

- To welcome you in winter - What is a family

Arms out wide

- To welcome you to stay - Right by your side

Near enough

To listen to your heart's song

Always there to help you on your way

- Family - Always there

- Family - Family

Family

- Scamp? - Angel!

- Scamp! - Get outta here ! He'll get you too!

This'll hold ya, you crazy mutt.

Thought you could out foxme, huh? Well, that'll be the day.

Hey, kid, looks like you got thrown in the wrong cell.

Hey, Reggie. Long time no see, huh?

Oh, I found you! You gotta come! Hurry! Scamp's in trouble!

- Scamp. Uhh! - He's in the pound.

Hold on, son!

Keep your paws off my boy !

Hey, paws off my pop!

Oh, yeah, he's cashed in his bones. He's cashed.

Dad?

Dad, you did it!

Slick move !

All right. We have to go now.

Aha! You! The one that got away.

Let go! Let go! Oh, no! Oh, have mercy ! Ah, ha!

Oh, let-- Oh, let go!

Aren't the fireworks lovely tonight?

Angel! A-A-Angel! Whoa.

- Come on, you two. - Hey, hey, hey, hey, hey !

What about me? Your old pal, right? Oh, come on!

After I stood by you se all through that fight? Hey, come back here !

What, are you walking away from me?

[Scamp, Tramp, and Angel have just escaped from the pound]

Scamp: Pop?

Tramp: Son.

Scamp: I'm so sorry [sighs] I shouldn't have run away.

Tramp: [nuzzling Scamp] Whirlwind, maybe I was also being a little too tough on you. I don't see any harm in the two of us going down to the river once in a while to bay at the moon, whaddya say?

Scamp: [excited] Really? You and me?

Tramp: Your old man's still got a few good howls left in him.

Trusty: [sniffing] I found him. Oh, I found him for sure! This time, I found him!

Jock: Ach! You found nothing! Again! So far, you've found 6 cats, 3 gophers, 2 rabbits...

Scamp: Aw, go easy on him, Uncle Jock.

Jock: [not knowing] No, I'll not go easy on him, Scamp! 5 flyin' pigs, a wildebeest--[suddenly shocked] Ach! Scamp?!

Trusty: [sniffs] Why, it is Scamp!

Jock: Aye! I'll never hear the end of this one either.

Tramp: [Laughs] Ready to go home, Whirlwind?

Scamp: Not quite, Pop. There's one last thing I gotta take care of.

[Scamp returned to the junkyard]

Buster: [surprised to see Scamp] Do my eyes decieve me?! Hey Scamp! Scamp-a-doodle, you escaped the Pound!

Scamp: [furious at Buster after he refused to help him] Yeah, no thanks to you!

Buster: [thinking Scamp is joking] Hey, come on, you know our motto.

Scamp: You can keep your motto! [turns around and shakes his collar back on his neck] But not this. [his tag sparkles, happily sighs] I'm going home where I belong. [Tramp smiles at his son for doing the right thing]

Scamp: [chuckles] So long, Buster! [Jumps on a piece of wood with a boot on it]

Buster: [still thinking it's a joke, chuckles] Hey, ya missed, Scampalooza!

[looks up to see that the boot has loosened a pile of scrap which collapses right on top of him]

Tramp: [laughs heroically] That's my boy!

Scamp: Lets go home, pop!

Buster: [off-screen] I'll get-- Come back here! You can't leave me here! You're nothing but a house pet!

Angel: It's a good look for you, Buster. The garbage adds some class.

Buster: [stuck in the pile of scrap] Hey. Hey, someone wanna lend me a paw here?

Ruby: I think a home sounds nice.

Mooch: With lots of children and hugs and kisses.

Buster: [noticing the junkyard dogs leaving him behind] If you dogs leave, you're never comin' back.

Francois: Au revoir, Buster. It has been, as you say, beautiful.

Buster: Dogs! You can't leave me here! I was only kidding. Buster's trouble, ain't Buster's trouble. Come on! Buster's trouble is everybody's trouble!

What's all the commotion?

- Scamp? - Hey, Scamp! Scamp come home! - He's back!

Hey, Scamp, I love you!

Good job, boy.

Oh, Scamp. It's so good to have you back where you belong.

Ew. You reek!

You need a bath.

But we'll worry about that later.

Jim, dear, I think Scamp brought a friend home.

Hey there, girl. Come on. Come on, girl.

It's okay. Don't be afraid.

Did you help our Scamp out on those lonely streets?

- Oh! She's a little angel. - Angel! Angel!

jim, dear, you don't suppose--

Oh, no, darling. We've got enough dogs as it is.

You know we can't-- No.

No. Uh-- Uh, we can't. I--

Oh, what's the use?

- Welcome to the family, Angel. - Angel!

In our small, little not too big, little, homey

Nice, little, quaint, little always friendly

Old New England town

Welcome

Welcome

Welcome

Welcome

This is the night

It's a beautiful night

And we call it

Bella notte

Look at the skies

They have stars in their eyes

On this lovely

Bella notte

So take this love

Of your loved one

You'll need it

About this time

To keep from fallin'

Like a star

When you make that dizzy climb

For this is the night

And the heavens are right

On this lovely

Bella notte

Ooh, ooh, yeah

This is the night

Such a beautiful night

And we call it

Bella notte

Look at the skies

So many stars in their eyes

What a lovely

Bella notte

Bella notte

Side by side

With your loved one

You'll find enchantment

Here

- You know the - Night will weave

Its magic spell

When the one you love

Is near

Oh, oh, oh

This is the night

And the heavens are right

On this lovely

Bella

Notte

Bella notte

This lovely

Bella

Notte

Cast